Skolestart på Bedsted skole

SKOLESTART

Som udgangspunkt skal jeres barn start i skole i det år, hvor han/hun fylder seks år.

Når det er tid til at skrive jeres barn op til skolestart, vil I få direkte besked fra kommunen i jeres e-boks.

Indskrivningen foregår digitalt med MitID i november/december måned året for skolestart. Linket er aktiv fra slutningen af oktober frem til udgangen af marts.

Link til indskrivningen: https://www.minuddannelse.net/mine-børn

Forinden har I altid mulighed for at besøge skolen, enten på folkeskolernes dag eller ved individuel aftale om besøg.

Hvis du vælger skolestart for dit barn på et andet tidspunkt i dit barns skoleliv, og vil have dit barn til at gå på vores skole, så kontakt konst. skoleleder Jack Soleng på tlf. 99 17 31 42 eller mail JSO@thisted.dk

Læs mere om skolestart i Thisted Kommune her: Skolestart | Thisted Kommune

SKOLEINTRO

Børn der skal starte i skole til august, kan pr. 1. april ikke længere benytte børnehaven som pasningstilbud. I stedet tilbyder Thisted Kommune, at barnet den 1. april kan starte i Skoleintro. Skoleintro er et 3-måneders forløb, hvor SFO'en arbejder på at gøre børnene trygge i deres nye omgivelser, samt at motivere dem til at gå i skole og give dem lysten til at lære.